Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Stop-Loss och Sisterhood of the traveling pants

Av Mimmi - 6 november 2008 21:42

Tjiziiing

Såh jag har varit lite sjuk idag så jag har luggit hemma hela dagen, förutom när jag bestämde mig för att fara på länk, hmm rekomenderar inte det för människor med feber! I alla fall när man märker när man kommer ut att det är svinkallt!

Men i alla fall så har jag idag spenderat dagen med att kolla på filmer (SURPRICE) det gör jag ju aldri :D Märkte att den nya Sisterhood of the traveling pants filmen äntligen har kommit, har väntat sen den hade premiär i augusti!! Tycker sjukt mycket om böckerna, är lite besviken på filmerna men dom är väl helt okej.. Böckerna brukar ju vara bättre. Dom hade tagit bort min favorit scen i boken :( harmar lite... Men annors var den väl helt okej.. Tyckte mera om ettan.. Men en bra film att se på om man har feber och ligger under täcket :)

Kollade just klart på en film till, Stop-Loss redan när man kollade på skådespelar listan kunde man väl räkna ut att den var ganska HOT :D Ryan Phillippe, Victor Rasuk (kanske inte ser lika bra ut när han har blivit träffad av en bomb :S) och Channing Tatum (Step up ni vet) aaah.. I militärkläder :D couldn't be better.. Men själva filmen, jaaah helt okej för att vara en "krigsfilm" jag e inte så into dom annors men jag måste ju se den här, jaah ni flickor förstår :D den kändes äkta, kanske det beror på att vissa delar av krigsscenerna visas genom en "amatör kamera". Men där fanns vissa andra bra delar också, man fick ju nästan lust att gråta på vissa ställen.. I alla fall i slutet när han säger hejdå till sin familj och tvingas tillbaka till kriget (Stop-lossed= att människor som har krigat och sluppit hem tvingas tillbaka till kriget fast de skall få ledigt typ) Filmen handlar alltså om några typer som har varit i Irak i 5 år och slipper hem till Texas.. När de sen skall ta ut sin ledighet får en av dem veta att han inte får stanna i USA utan tvingas tillbaka till kriget. Och så bestämmer han sig för att fly.

650.000 amerikaner har kämpat i Irak och Afganistan av dem har 81.000 tvingats tillbaka till kriget fast dom har blivit lovade att få stanna kvar hemma. Ganska hemskt, man undrar vad presidenten tänker på egentligen? Fast kanske saker ändras i USA nu när dom har Obama :) Let's hope so.. Men Pearl Harbour är nog endå fortfarande min favorit krigs relaterad film :D

I'm off to see the next movie, and that is hmm Havoc kanske :)


Stop-Loss

Sisterhood Of The Traveling Pants  
 
mmel

mmel

7 november 2008 10:55

e dendär sisterhood of the travelling pants samma sak som systrar i jeans böckerna? i så fall, vilken av dom? de finns väl fler? ja tror ja nångång börja läsa på ettan men sen orka ja aldrig :p

http://meelo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 17 december 2008 11:47

Började blogga pånytt på ett annat ställe igår.. Kolla gärna in mymlan.blogg.se (: CYA Ciao!  ...

Av Mimmi - 27 november 2008 14:41

Såååh nu kom dagen då jag måste åka till Tyskland... E jätte trött och har inte lust, kanske jag har roligt sen när jag kommer dit.. Man kan ju hoppas :) Mamma ville shoppa på julmarknaden i Düsseldorf såå nu åker vi då hela familjen dit.. Skall förs...

Av Mimmi - 26 november 2008 06:19

Kan int tro att ja kan säga det här, men jag har för mycket tid idag på moronen!! Tänk jag skulle ha kunna sova lite längre... Uschimej.. Men hej jag har för en gångs skull tid att skriva någo inspirerande hit till bloggen :) Klippte faktist håre ig...

Av Mimmi - 17 november 2008 20:40

Jag har lackat om mina naglar 5 GÅNGER!! Alltså genast när jag tror att de har torkat så tar dom i nånstans och så e dom gäggiga igen... Herregud nog e d jobbit att va flicka.... Suck.. Jag behöver sömn :)...

Av Mimmi - 17 november 2008 17:07

Ha äntligen orka dra mig hem från Sibbo :) eller jag va re faktist 5 min hemma på moronen före skolan! Somnade i bussen till Helsingfors så jag åkade lite för långt och så kom jag lite försent till skolan, vupppsiduppsi.. Men jag satt endå längre kva...

Presentation

Omröstning

Vad skulle du häldre leva utan mp3 spelare eller telefon?
 Mp3 spelare
 Telefon

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards